i Vardag

Resan

Igår gick hela dagen åt till resan hem från Spanien. Väckarklockan ringde klockan 5 och då packade vi det sista. Jag klädde på en sovande K och klockan sex var vi i bilen på väg till flygplatsen i Alicante.

K sov hela bilfärden men vaknade när vi kom fram så att han kunde säga hejdå till farmor. Vi hade gott om tid så jag och min syster åt frukost på starbucks innan vi gick ombord på flyget. Kaffet var en julspecial-latte med smak av pepparkaka 🙂

Flygningen gick bra. K var vaken hela tiden utom sista 20 minutrarna men nu är han så pass stor så han går att underhålla. Första gången han flög var han 8 månader och då fick vi mest stå och vagga honom i bärsjalen.

Efter flyget till Köpenhamn följde en tågresa som tyvärr innehåll förseningar och en bit med buss på grund av spårarbeten. Halv sju var vi framme i Göteborg men K skötte sig jättebra hela vägen och var så glad att träffa sin pappa och att vara hemma. Och jag var ännu gladare att vara hemma hos min älskling igen 🙂 borta bra men hemma bäst.

Idag är det åter till rutinerna så det var jobb för mig och förskola för K. Han grät när T lämnade honom men när jag hämtade sa de att han haft det så bra resten av dagen och lekt massor. Och han ville knappt gå hem 😉

Share Tweet Pin It

JennyJenny

Välkommen till min blogg! Här får du följa mig i mitt vardagsliv med fokus på mammalivet. Jag bor tillsammans med min man, T, i centrala Göteborg och vi har sonen K som föddes i juni 2014 och dottern J som är född i maj 2016. Kommentera gärna mina inlägg för jag tycker det är så kul att se vilka ni är som är här och läser och ställ mer än gärna frågor om det är något du undrar över!

Föregående inläggLördag i Spanien
Nästa inläggJag och min syster

Bli först att kommentera!